Jak ćwiczyć? Jak trenować? Justyna i Piotr Jurczewscy

25 lipca 2017 13:49 5 komentarzy

Ile razy było tak, że zimą lub wiosną mówiliśmy sobie: “Od dzisiaj przygotowuję się do lata!” Każdy chce mieć  piękną i wyrzeźbioną sylwetkę, jednak nie uda się tego zrobić w kilka dni czy nawet tygodni. Przykładem, że do genialnych efektów dochodzi się miesiącami, może być wysportowane małżeństwo z miłością i determinacją do ćwiczeń. We dwójkę są trenerami personalnymi i zawodnikami sportów sylwetkowych, kulturystyki i bikini fitness. Mowa o łomżyniakach, których połączyła miłość… nie tylko do sportu – Justynie i Piotrze Jurczewskich.

Piotr, jak długo trzeba ćwiczyć , by osiągnąć ciekawą sylwetkę i czy suplementacja jest potrzebna ?

Myślę, że przy dobrze dobranej diecie oraz prawidłowo rozpisanym treningu, naprawdę dobre efekty można zrobić w kilka miesięcy. Początkującym osobom polecam, żeby korzystali z pomocy trenerów personalnych na początku swojej przygody z siłownią, ponieważ zaoszczędzi im to dużo czasu na naukę prawidłowo wykonywanych technicznie ćwiczeń oraz zapobiegnie wielu kontuzjom, które nie są przez nas pożądane. Po takich działaniach, droga w dążeniu do lepszej sylwetki będzie na pewno dużo krótsza i przy okazji wiele się nauczymy.

Justyna, co zainspirowało Cię do rozpoczęcia przygody (ze sportami sylwetkowymi)?

Sportem interesowałam się od zawsze i byłam dość aktywnym dzieckiem. Lubiłam rywalizację, ale również uwielbiałam tańczyć . Kiedy pierwszy raz pojechałam z Piotrem na zawody “Debiuty 2015” do Gdańska i tylko zobaczyłam te pięknie kobiety ze świetnymi sylwetkami w kostiumach wysadzanymi kryształami, poruszające się z gracją i seksapilem po scenie – wiedziałam że to jest TO. Minęło trochę czasu, zanim podjęłam decyzję o rozpoczęciu tej przygody. Chyba najbardziej bałam się tego, czy podołam własnemu wyzwaniu? Czy wytrzymam? Będąc cały czas podczas przygotowań Piotra , wiedziałam czego mogę się spodziewać, ile czeka mnie pracy i trudu. Wiedziałam, że kolokwialnie mówiąc- trzeba tylko “spiąć tyłek i brać się do pracy”, bo decyzja zapadła.

Piotrze, jak zacząć trenować? Czy trzeba mieć do tego jakieś predyspozycje?

Przede wszystkim, jeżeli chcemy zacząć przygodę z siłownią- proponuję zgłosić się do osoby, która ma już jakieś doświadczenie w tej materii i będzie nam w stanie pomoc ułożyć plan treningowy. To naprawdę może pomóc w dalszej karierze z ćwiczeniami na siłowni. Każdy może trenować- wystarczy chcieć i mieć obrany cel, który chcemy osiągnąć, a wtedy można zrobić naprawdę dużo dobrego dla swojego ciała i umysłu.

Justyno, czy w Łomży mamy dobrą bazę treningową?

Trenowałam w wielu siłowniach, jak i miastach i szczerze mogę powiedzieć, że bazę treningową mamy naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Mimo, iż nasze Miasto nie należy do największych, to mamy bardzo szeroki wybór siłowni jak i zajęć fitness, wiec myślę że każdy coś dla siebie znajdzie.  Tak naprawdę, najważniejsza jest motywacja i chęć.

Piotr, jak długo trzeba trenować, by odnosić sukcesy w kulturystyce?

Nie można określić dokładnych ram czasowych jakie trzeba poświęcić na trening tak, aby odnosić sukcesy w tym sporcie. Wpływa na to wiele czynników, które są odpowiedzialne za to, czy będziesz dobry w tej – czy innej dyscyplinie. Oczywiście, jak w każdym sporcie, ciężka praca daje efekty i bez poświęcenia, nie ma możliwości osiągnąć sukcesów. Kulturystyka to sporty sylwetkowe, więc na pewno genetyka jest to również czynnik bardzo istotny i jeżeli ma się szeroką talię  i wąskie barki, to ciężko będzie zostać mistrzem. Są jednak tacy zawodnicy, którzy ciężką pracą zdobywali najwyższe miejsca .W tym sporcie, oprócz treningu i samodyscypliny, ważna jest też dieta. Pokuszę się o stwierdzenie, że możne nawet najważniejsza. Samym treningiem, bez dobrze zbilansowanej diety, nie zdoła się zbudować pięknej sylwetki. Porównam to do samochodu, który na słabym jakościowo paliwie- daleko nie zajedzie. Tak samo nasz organizm- musi mieć dobrej jakości produkty, żeby zbudować dobra masę mięśniową. Jak widzisz, jest wiele czynników, które odpowiadają za to, czy będziemy odnosić sukcesy w tym sporcie, ale jedno jest pewne -bez ciężkiej pracy, w żadnej dziedzinie nic nie osiągniesz.

Jak najlepiej spalić tkankę tłuszczową na brzuchu, nie tracąc masy mięśniowej?

Mięśnie brzucha to najbardziej pożądana partia mięśniowa. Każdy facet chce mieć 6-ciopak, jak i każda kobieta pięknie zarysowany brzuch i talię. Nie należy zapominać, że mięśnie brzucha są bardzo ważne – tworzą gorset mięśniowy. Silne mięśnie brzucha- to silny korpus , który jest bardzo istotny w każdym sporcie.
Aby odsłonić ( sześciopak ), czyli mięsień prosty brzucha, trzeba po prostu zredukować poziom tkanki tuszowej. I nie mam tu na myśli wykonywaniu miliona “brzuszków” i tysiąca serii ćwiczeń – w tym momencie odsyłamy wszystkich do treningów aerobowych (cardio), bieżni, rowerka, jak i do …  kuchni. Dbajmy o to, aby jeść regularnie, zdrowo i używać jak najmniejszej ilości przetworzonych produktów. W slangu kulturystów i sportowców- trzymajcie “czystą michę”,  bo “brzuch robi się w kuchni” 🙂 . Ćwiczenia niezaprzeczalnie pomogą nam w kształtowaniu i  budowaniu mięśni brzucha, ale niestety nie spalą nadmiaru tłuszczu na nim się znajdującym.

Justyna- jak sobie poradziłaś sobie podczas debiutu na scenie? Kiedy planujesz następny start w zawodach?

Podczas całych przygotowań najbardziej obawiałam się mojego zachowania na scenie. Zastanawiałam się, jak poradzę sobie ze stresem. Codziennie gdy trenowałam “pozowanie”, wizualizowałam sobie tą sytuację . Na scenie ważny jest każdy detal. Nie tylko treningi na siłowni, ale kostium, makijaż, gracja i pewność siebie – dopiero to tworzy ocenianą całość. Gdy tyko stawiałam pierwsze kroki na scenie, cały stres porostu… znikł . Czułam się jak przysłowiowa ryba w wodzie i wiedziałam, że to jest moje miejsce. Ogarnęło mnie szczęście, czułam się, jakbym już była zwycięzcą, a pewność siebie? Chyba nigdy w życiu nie czułam się tak pewnie jak tego dnia. Może dlatego, że wiedziałam, że zrobiłam tyle, ile mogłam i dałam z siebie 110%- nie odpuszczając nawet na chwilę.
Wydawać by się mogło, że przy każdym kolejnym starcie będzie łatwiej. Okazało się, że za każdym razem jest inaczej. Podczas Mistrzostw Pomorza jaki i Mistrzostw Polski pamiętam jak trzęsły mi się nogi i to w moich koronnych najlepszych pozycjach. Nie wszytko można zaplanować i przewidzieć . Najważniejsze jest nastawienie jaki i wsparcie. Piotr czuwał nade mną podczas startów, pamiętam że bardziej się denerwował ode mnie. Za to ja się śmiałam . Był tam ze mną całym sobą . Wiem ze jest ze mnie dumny i ze w moim mężu mam prawdziwego przyjaciela. W tym roku po trzech całkiem udanych startach zakończyłam sezon startowy. Wiem co jeszcze muszę poprawić i ile jeszcze pracy mnie czeka. Teraz regeneruje się buduje i dopracowuje sylwetkę .Myślę ze najbliższy star będzie w 2018. Teraz jest czas mojego męża i ja muszę go wspierać z całych sił.

Piotr ile startów w tym roku? Jakie są Twoje największe sukcesy?

Planuje jakieś 5-6 startów, a jak wyjdzie zobaczymy w praniu.  III Miejsce na debiutach w kat powyżej 90 kg, II miejsce na Mistrzostwach Polski , IV miejsce na Mistrzostwach Europy.

Cała sesja zdjęciowa Justyny i Piotra na terazfoto.pl

Tags: , , , ,

Autor: admin1

Wyświetlenia: 3152

5 komentarzy

  • Bohdan says:

    Hormonik dalej w akcji, czy już odstawiamy? 😉

  • Kondziu says:

    Super. Mega para z wielką wiedzą.. A ty co leżysz na kanapie to weś sie do roboty i spróbuj cos osiagnąć . Bo pisac ananimy to każdy potrafi .

  • Marek says:

    Z Justyną to można trenować 🙂

  • EWA says:

    3mam za was Kciuki Kochani Powodzenia 🙂

  • Łomżyniak od urodzenia says:

    Pamiętam jak trenowala coś innego

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    *
    *

    Sonda

    Czy prezydent Mariusz Chrzanowski ma szanse na reelekcję?

    • Zdecydowanie tak (31%, Głosów: 235)
    • Zdecydowanie nie (27%, Głosów: 207)
    • Nie (19%, Głosów: 141)
    • Tak (18%, Głosów: 139)
    • Jeszcze nie wiem (5%, Głosów: 35)

    Głosujących: 754

    Loading ... Loading ...
    • ISSN 2450-6133